Suurenna fonttiaPienennä fonttia
Eläkeliitto

Karin kuva muokattu Tervehdys kaikille!

Olen aloittanut syyskuun alusta Eläkeliiton Pohjois-Savon piirin toiminnanjohtajana.

Mielenkiintoiselta näyttää ja tarkoituksenani on mahdollisimman pian tutustua piirin yhdistyksiin ja myös jäseniin, joten ollaanpa yhteyksissä - puhelinkin on aina päällä.

Kotoisin olen Etelä-Savosta Hirvensalmelta ja oppinut pienestä pitäen tekemään työtä ja myös yhteistyötä toisten kanssa - nyt lähes vuoden eläkkeellä ja työ edelleen mukavaa.

Koulutukseltani olen kasvatustieteiden maisteri ja valmistumiseni jälkeen 1976 olen työskennellyt Maaningalla opettajana ja rehtorina yli neljäkymmentä vuotta ja - lähes viisitoista vuotta myös sivutoimisena sivistystoimenjohtajana ja lautakunnan esittelijänä. Lautakunta-, kunnanvaltuusto- ja kunnanhallitustyössä olen ollut Maaningalla ja nyt Kuopiossa.

Monenlaisissa harrastus- ja järjestötehtävissä olen toiminut vuosikymmenien ajan toimijana, sihteerinä, isännöitsijänä, puheenjohtajana ja luottamusmiehenä myös piiri- ja liittovaltuustotasolla - puuhastelemassa kesäisin myös leirien puitteissa. Luonto, kalastus ja metsässä työskentely/käyskentely kuuluvat myös harrastuksiini.  Sydäntä lähellä ovat vuosien saatossa olleet lapset, nuoret sekä myös aikuistoiminta ja me eläkeläiset/vanhempi väestö - antoisaa on ollut myös sotainvalidi- ja sotaveteraani- sekä maanpuolustustyö eri muodoissa - sotilasarvoltani olen majuri.

Niin omassa elämässämme ja yhteisössämme kuin myös järjestötoiminnassa on tärkeää toimia yhteistyössä - yhteen hiileen puhaltaen, rakentaen ja toisiimme luottaen sekä toisistamme huolehtien. Näin luomme parhaat mahdolliset luottamukselliset suhteet ja puitteet toimintamme kehittämiselle ja jatkumiselle muistaen, että eläkeläisten yhteistyö, edunvalvonta, hyvinvointi ja päivittäisistä asioista huolehtiminen on tärkein tehtävämme.

Toivon ja toivotan kaikille yhteistä hyvää yhdessä toimien!

Yhteistyöterveisin

Kari Loponen
kariloponen52(at)gmail.com

maisema kl

Eläkeliiton valtakunnallinen karaokemestarikilpailu järjestetään tänä vuonna Pohjois-Savossa Nilsiän Golden Resortissa 3.-5.10-2017

Kilpailuun on ilmoittautunut lähes 80 laulajaa neljään eri sarjaan eli vilkasta tulee olemaan. Kilpailu myös kuvataan (Alfaa TV) ja kooste lähetetään 10.10. 2017.

Tiistaina   3.10.
   19.00  65+ -sarjojen ensimmäinen kierros  lopuksi tanssia

Keskiviikkona  4.10.
  10.00  50+ -sarjojen ensimmäinen kierros
  17.00  65+ -sarjojen finaali ja 50+ -sarjojen finaali  lopuksi tanssia

Tarkempi ohjelma on ensi viikolla kotisivuillamme.

Arpajaisissa ja yleisön suosikkia valittaessa tarvitsemme arpajaispalkintoja, joita kysytään näin myös yhdistysten kautta - jospa meiltä eri kyläkunnilta löytyisi mahdollisia lahjoittajia.

Kiitos!

Tervetuloa viihtymään karaokemestarikilpailuun Nilsiän Golden Resortiin!